آجیل خور

سایت آجیل خور ارائه بهترین مطالب در زمینه آجیل و خشکبار

آجیل خور

سایت آجیل خور ارائه بهترین مطالب در زمینه آجیل و خشکبار

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زیورآلات چوبی

زیورآلات چوبی دست‌ساز

 

سابقه استفاده بشر از این نوع زیورآلات به هزاران سال می‌رسد. از گذشته تاکنون تلفیق هنر با چوب همیشه مورد توجه بوده است. جواهرات چوبی امروزه طرفداران پر و پا قرصی دارد، به همین دلیل بسیاری از برندهای معتبر حوزه جواهرات شروع به تولید زیورآلات چوبی با استفاده از چوب‌های گران‌قیمت و یا چوب درختان کم‎یاب کردند. همچنین اضافه شدن چوب به دیگر متریال سازنده زیورآلات، ایده‌های جذابی را در اختیار هنرمندان این حوزه قرار داده و طرفداران این سبک جواهرات را با آثار مدرن و متنوعی روبه‌رو کرده است.

نکته جالب‌توجه اینکه استفاده از این سبک که عموماً مینیمال و برگرفته از طبیعت است، برای بسیاری افراد جایگزین استفاده از جواهراتی از جنس طلا، نقره و الماس شده است و نشانه به‌روز و متفاوت بودن فردی است که از آن استفاده می‌کند. همچنین می‌تواند جایگزین خوبی باشد برای کسانی که به انواع فلز حساسیت دارند.

انواع چوب در ساخت زیورآلات چوبی

چوب‌ها اصیل، زیبا، ساده، طبیعی و سازگار با روح بشر هستند. آن‌ها شکل‌پذیر و قابل‌انعطاف‌اند و به دلیل بافت ویژه هرکدامشان، بسیار منحصر به فردند.تقریبا از همه انواع چوب‌ها می‌توان در ساخت زیورآلات استفاده کرد. فقط باید به این نکته توجه داشت که هرکدام از آن‌ها با توجه به استحکام، ظرافت و بافتی که دارند، مناسب ساخت انگشتر، گردنبند و یا گوشواره هستند.

طراحی زیورآلات چوبی دست‌ساز نیاز به زمان قابل‌توجهی دارند و در مقایسه با آثاری که با دستگاه‌های صنعتی ساخته می‌شوند، از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردارند.هر چه استحکام چوب بیشتر باشد، برای ساخت کارهای ظریف مناسب‎تر است. چوب‌های راش، گلابی و گردو ظرافت قابل قبولی دارند و چوب آبنوس، سپیدار و آیرون برای کارهای خیلی ظریف مناسب‌اند.

ترکیبات چوبی در زیورآلات

ترکیب چوب با دیگر متریال، زیورآلاتی متفاوت، زیبا، و درعین‌حال لوکس را پدید می‌آورد. برای مثال ترکیب مروارید با چوب، طلا، نقره، مس یا برنج، باعث به وجود آمدن آثاری زیبا، متفاوت و مدرن می‌شود.

از ترکیب رزین با چوب نیز می‌توان به ترکیباتی فریبنده با رنگ‌هایی چشم‌نواز رسید. امروزه استفاده از جواهراتی که ترکیباتی از چوب و رزین هستند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

اضافه کردن رنگ‌های مختلف و تضادهای رنگی، در کنار استفاده از موادی چون گل خشک، مهره‌های رنگی و … زیبایی این ترکیبات ساخته شده از چوب و رزین را دو چندان می‌کند.

خرید زیورآلات چوبی کادویی

در هنگام خرید زیورآلات کادویی باید به جنس چوب و آب‌وهوایی که در آن دوام بهتری خواهد داشت، توجه کنید. بعضی چوب‌ها مناسب آب‌وهوای مرطوب هستند و برخی در آب‌وهوای خشک دوام بهتری دارند و رطوبت به آن‌ها آسیب می‌رساند. از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید جواهرات چوبی مدنظر داشته باشید، سایز مناسب آن‌هاست. به‌طوری‌که مثلاً برای انگشتانی ظریف و کوچک، حلقه چوبی با پهنای زیاد چندان زیبایی ندارد.

در مورد تمیز کردن این زیورآلات بهتر است از مواد تمیزکننده و براق‌کننده مخصوص چوب استفاده کنید تا جلوه و زیبایی آن‎ها حفظ شود.

زیورآلات چوبی به‌عنوان هدیه

اگر فردی که قرار است برای او هدیه بخرید از آثار ساخته‌شده با چوب لذت می‌برد؛ زیورآلات چوبی  گزینه‌های بسیار مناسبی در انتخاب هدیه شما هستند. آن‌ها ظرافت، زیبایی و اصالت دارند و می‌توانند یادگاری‌های خوبی به‌عنوان هدیه باشند.

در سایت انکیدو آرت، راهنمای خرید کادو، شما می‌توانید از میان آثار هنری در دسته زیورآلات چوبی، هدیه مورد نظرتان را پیدا کنید و حس طبیعت را به کسی که دوستش دارید، هدیه بدهید.

 

منبع

  • shayan sahebkar
  • ۰
  • ۰

آثار هنری چیست؟

آثارهنری یا همان اثر هنری، به مجموعه اعمالی گفته می‌شود که تا زمان خلق یک پدیده ماندگار ادامه خواهند داشت. آثار هنری در زمینه‌های مختلفی شکل می‌گیرند مانند: خلق یک اثر هنری در زمینه نقاشی، مجسمه سازی، فیلم سازی و … که هریک با ترکیب ایده‌های الهام گرفته شده از تجربیات گذشتگان و خلاقیت هنرمند، تبدیل به اثر هنری ماندگار و ارزشمند می‌شوند. با نتیجه گیری از توضیحات ارائه شده در ابتدای این مقاله، خرید آثار هنری و استفاده از آن‌ها در محیط‌های مختلف در ابتدا نیاز به شناختی کامل از این حوزه دارد.
 

خلق آثار هنری عجیب

امروزه در شهر‌ها، مراکز تفریحی، شبکه‌های اجتماعی و … آثاری هنری به چشممان می‌خورد که در نگاه اول مفهوم خاصی را به ببینده‌اش منتقل نکرده و شکل و شمایل یک اثری هنری کلاسیک را به خود ندارد. در پس تمامی این آثار که اغلب با روش های عجیب و ساده ساخته شده‌اند، مفهومی خاص که بیانگر هدف هنرمند است، قرار می‌گیرد. با گذشت زمان و افزایش میزان استفاده از این آثار در اماکن عمومی، علایق جامعه برای خرید آثار هنری و استفاده از آن‌ها در محل زندگی، شرکت و … زیاد شده و امروزه شاهد آثار هنری عجیب در زندگی روزمره جوامع هستیم.
 

راهنمای خرید آثار هنری

قبل از هرچیز برای خرید آثار هنری، باید با ماهیت و تعریف اصلی این بخش آشنا باشید. انواع مختلف آثار هنری را بشناسید و یک دسته بخصوص را برای خرید آثار هنری انتخاب کنید. ما در انکیدو با ارائه انواع آثار هنری در دسته‌های مختلف، راهنمایی مناسب برای خرید آثار هنری هستیم.
 

هزینه خرید آثار هنری

در ابتدای کار با شنیدن اسم آثار هنری، یاد هزینه‌های بالا و آثاری قدیمی و تاریخچه دار می‌افتید، اما لازم به ذکر است که آثار هنری مختص این دسته نبوده و امروزه با افزایش میزان هنرمندان و بستر‌های ارائه دهنده این آثار متوجه می‌شویم که خرید آثار هنری هزینه زیادی را برای ما رقم نمی‌زند. با مراجعه به سایت انکیدو و بازدید از صفحات محصول، متوجه خواهید شد که هنرمندان زیادی قادر به خلق یک اثر هنری ماندگار بوده که آن را با قیمت‌های پایین تری به فروش می‌رسانند. هدف ما در انکیدو این است که راهنمایی برای خرید آثار هنری باشیم.
 

نقش آثار هنری در زندگی روزمره

آثار هنری هموراه شامل رنگ و لعاب‌های بسیار، ظرافت در طراحی و ایده‌های خلاقانه بوده است. خرید آثار هنری و استفاده از آن‌ها در زندگی و روزمره آرامش ذهنی، نگرش مثبت، درک بیشتر از محیط اطراف و … را به ارمغان می‌آورد.

  • shayan sahebkar
  • ۰
  • ۰
  • shayan sahebkar